måndag 31 oktober 2011

Resan till Uppsala 4

Hemma efter en lång dag. Men det var värt det. Skönt att få vara med Marita och träffa Urban. Se honom så pigg och positiv. Det första han sa till mig var...Vad fin du är i håret.
Han var redig men har lite problem med korttids minnet. Inte konstigt han har haft skallbenet bortsågat och en stor tumör bortplockad. Ikväll har han fått äta smörgåsar och behållit dem. Hade lite ont så han fick smärtlindring. Låg och såg på TV när Marita ringde. Hoppas han får en lugn natt.
I väntrummet pratade jag med en ung tjej. Hennes bror låg nersövd i respirator efter att ha blivit misshandlad i fredagsnatt. 20 år gammal, hela livet framför sig. Fy f*n vilka människor det finns.


I bilen hem hade jag mycket tid att fundera. Jag kände hur lättnaden spred sig i kroppen. Hur jag blev lugn. Märkte flera gånger att jag satt och log. Fjärilarna var borta likaså fåglarna i magen. Äntligen.

Som jag sa till Urban...idag är det glädjetårar

2 kommentarer:

  1. skönt att allt gick bra, håller tummarna att han repar sej efter operationen, så han kommer hem.

    Marie Larsson

    SvaraRadera
  2. Tack Marie. Det har gått över förväntan. Jag är lättad och glad.

    SvaraRadera